vrijdag 14 maart 2008

Dorpsketting blog en Hyves

Miljoenen Nederlanders hebben tegenwoordig een Hyves account. Ik dus ook, maar ik vind het maar niks. Een veel te hoog 'hartjes en zuurtjes' gehalte heb ik al ergens gezegd. Maar ja hoe gaat dat, je omgeving roept dat je echt niet zonder kunt, dat je niet van deze tijd bent als je niet wilt meedoen, dat het toch zo gezellig is om het over de kat van het achterneefje van de buurvrouw te hebben, en ga zo maar door.

Belangrijker is het argument dat je moet zijn waar de mensen zijn. Je bent dus in de gelegenheid ook de iets meer serieuze zaken voor het voetlicht te brengen. Je hoeft natuurlijk niet mee te doen aan het in stand houden van het snoepjes niveau. De vraag is wel of je vrienden dan nog wel je vrienden willen blijven, maar daar zit ik niet zo mee.

Even dat serieuze, ik heb in mijn Hyves account de optie geactiveerd om de onderhavige blog te tonen in mijn eigen account. Helemaal WEB2.0 dus; dat doen ze dus maar eventjes in Hyves! Je kunt dus ook reageren in Hyves op die blog. En dat is gebeurd op de blog over de bibliotheek in Stompwijk. 'Een prima idee' werd opgemerkt. Jammer dat de reacties op deze manier wel wat verspreid raken. Één troost, de blog wordt dus wel gelezen!

Misschien dat ik hier naar aanleiding van een reactie van een medewerker van de bibliotheek in een nieuwe blog nog even inga op de catalogus van de bibliotheek van Leidschendam/Voorburg. Zeg maar een korte bespreking.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb dit blog niet via Hyves gevonden hoor, het zit al een tijdje in mijn Netvibes. In de bieb hebben we nu bijna allemaal een blog en een Netvibes-account aangemaakt, voor een cursus web 2.0 die we nu en masse volgen! Dus we zijn over anderhalve maand helemaal up-to-date!

dk zei

23 dingen van Rob Coers?

Anoniem zei

Jup! :-)
Neem maar eens een kijkje op mijn blog!