vrijdag 25 januari 2008

Op zoek naar...

In Dorpsketting nr. 1918 staat de oproep om meer informatie te geven over een tweetal families die (ooit) in Stompwijk woonden en misschien nog wonen. Een van de families had de naam 'Wilting'. Ik zeg had, want ik weet niet zeker of die familie er nog wel is. Voor zover mij bekend woont er in Stompwijk tegenwoordig geen familie meer met de naam 'Wilting'.

Wel ken ik nog het verhaal van mijn grootmoeder over ene Dorus Wilting die kennelijk ooit in de buurt woonde van mijn grootmoeder. Zij vertelde eens, jaren geleden, dat zij samen met een andere buurman of buurvrouw de genoemde Dorus aantrof op het gemak (de toilet buiten), overleden. Verdere en meer gedetailleerde gegevens laat ik maar achterwege. Gezien het uitzonderlijke karakter van deze gebeurtenis is het in mijn geheugen blijven hangen. Als ik mij verder goed herinner, gebeurde dat in de oorlogsjaren, maar helemaal zeker weet ik dat niet.

Zou het niet een goed idee zijn om de zoekers onder ons de gelegenheid te bieden informatie uit te wisselen over personen en families? Ergens op de site van de DK een formuliertje te plaatsen met de mogelijkheid een vraag te stellen over familiezaken? En die vragen dan op te nemen in de gedrukte versie van de DK. Niet ieder heeft immers toegang tot Internet of weet daar mee om te gaan. D'r zit wat redactiewerk aan vast, maar het lijkt mij toch de moeite waard. En anders stop je er toch gewoon weer mee.

Geen opmerkingen: