dinsdag 27 november 2007

Nieuws uit het Dorpshuis

Heb ik iets gemist? Zie ik nu dat er een film heeft gedraaid in het Dorpshuis! Keurig gemeld in de Dorpsketting, nr. 1911, blz. 28. Toch eens even kijken wanneer de film dan werd aangekondigd. Gewoon het archief gebruiken op de site van de DK. En dan een gok natuurlijk, want de vraag is natuurlijk of er een eerder bericht heeft gestaan in de DK en dan nog wel met dezelfde woorden in de titel en in alle artikelen; nieuws en dorpshuis.

Niks gevonden en dat is raar, want ik moet toch minstens 1 hit krijgen, namelijk het artikel uit de eerder genoemde Dorpsketting! Maar misschien dat de actuele DK nog niet in het archief zit? Dan maar eens proberen met nieuws en dorpshuis in het artikel en door alle artikelen heen. Weer niks. Nou begin ik me toch wel een beetje ongerust te maken. Zit er eigenlijk wel wat in dat archief?

Uit ervaring weet ik dat er nogal wat 'archieven' zijn waar je in kunt zoeken zonder iets op te geven, dus gewoon "zoeken" klikken zonder wat dan ook in te toetsen. En ja hoor daar komen de artikelen, honderden, misschien wel duizenden, keurig op datum gesorteerd. En... Nieuws uit het Dorpshuis uit DK 1911 staat er tussen. Dus kennelijk worden de nieuwste artikelen gewoon in het archief opgenomen. Maar waarom vind ik ze dan niet? Er rest mij nog een optie. Even een Microsoft Explorer sessie, ik gebruik zelf altijd Firefox, openen. Je weet het niet. Maar ook dan lukt het niet. Wat nu?

Ik heb gewoon nog een keer alles opgevraagd, na tien seconden de browser gestopt en met de zoekoptie van de browser zelf eens even in die lange lijst zitten kijken en dan vind je het! Dorpsketting, 1909.

Eerder heb ik het archief trouwens wel succesvol gebruikt. Dus wat er nu aan de hand is, ik weet het niet. Misschien dat er ergens eens iets moet worden gestopt en gestart? Misschien wel mijn eigen computer?

Ineens bedacht ik me, probeer eens een ander woord: blog. En verdraaid dan wel resultaat! Wat is er dan mis met de woorden nieuws en dorpshuis, vraag ik mij af?

Geen opmerkingen: