woensdag 5 december 2007

Dorpsraad? Adviesraad

In Dorpsketting, nr 1912, pag. 5 staat de agenda voor de "Dorpraad". Iedereen in Stompwijk spreekt nog steeds over de Dorpsraad, maar toch heet dit officiele orgaan tegenwoordig Adviesraad Stompwijk. Maar wat maakt het uit?

Ik ben benieuwd, want op donderdagavond komt ook onze kersverse burgemeester, van wie de naam mij nu even niet te binnen wil schieten, langs. Kennismaken met ons dorpse leven, denk ik.

De agenda is naar mijn idee een beetje merkwaardig, want een belangrijk punt als de oud- en nieuwviering staat gewoon bij de mededelingen. Ik meen mij te herinneren dat we hier in Stompwijk een jaar of twee geleden toch wat problemen hebben gehad rondom de oudejaarsviering, die zich trouwens vorig jaar in het geheel niet voordeden. Bij een mededeling denk ik dat een en ander al keurig is afgeregeld. Nogmaals, ik ben benieuwd.

Andere belangrijke punten op de agenda zijn: "Voortgang gebiedsvisie Stompwijk" en het "Inrichtingsplan plein voor het Dorpshuis". Over dat laatste punt heb ik al eerder geschreven en misschien ben ik zelfs uit de school geklapt met die twee tekeningen. We zullen zien.

Ik ga proberen hier verslag te doen van mijn bevindingen tijdens de komende Adviesraad vergadering, ijs en weder dienende. Fotootjes er bij en wie weet nog meer.

Geen opmerkingen: