woensdag 23 juli 2008

Veren in je gat!

Zojuist de Nieuwsbrief Stompwijk, nr. 1 - juli 2008 in de bus gekregen. De nieuwsbrief is een uitgave van de gemeente Leidschendam-Voorburg en is natuurlijk bedoeld om de bewoners van het buurtschap Stompwijk te informeren over de stand van zaken met betrekking tot de gebiedsvisie met de welluidende naam "Een vitale kern in het Groene Hart". Voor buitenstaanders die de nieuwsbrief niet hebben, ik heb helaas op de website de brief nog niet kunnen terugvinden

Een nuttige nieuwsbrief, want we lezen over de projecten (7 stuks in totaal) en de programmateams (3 stuks: buitengebied, ondernemen & infrastructuur en voorzieningen & wonen). En de manier van werken wordt voor de zoveelste keer uit de doeken gedaan. Kortom de nieuwsbrief is informatief en verhelderend, maar op een punt blijven we in het ongewisse: er ontbreekt een tijdpad. Alleen november 2008 wordt genoemd als moment in dit alles, november 2008 is een belangrijke mijlpaal, want dan gaat de gemeenteraad weloverwogen keuzes maken! Ik begrijp Aad Hogervorst, toch betrokken bij het een en ander, als hij zegt in deze nieuwsbrief: "de besluitvorming [had] best wat sneller mogen gaan".

Tot slot moet mij nog wat van het hart. Bij het doorlezen van de nieuwsbrief kreeg ik het gevoel dat er wel wat overdreven met stroop werd gesmeerd, er worden heel wat veren in de Stompwijkse gat gestoken. Ik denk dan: "moet er iets worden weggemasseerd of zo?" of misschien zelfs: "nu geven we een stuk of 25 complimentjes aan het adres van die Stompwijkers en dan straks toch maar geen rondweg".

Geen opmerkingen: