dinsdag 5 februari 2008

Familie De Groot

Het hebben en onderhouden van een website heeft zo zijn bekoring, vooral als mensen je weten te vinden. Er komen de laatste tijd steeds meer mensen langs, die informatie willen hebben over hun Stompwijkse familie. Zo ook Arnold de Groot. Aan zijn verzoek om meer informatie kan ik helaas niet voldoen. Ik ken die familie niet, laat staan dat ik een foto heb. Daarom hier het verzoek dan maar in zijn geheel, misschien dat er andere 'passanten' zijn die meer weten?
Al zoekend ben ik op uw webside terecht gekomen. Ik ben Arnold de Groot geboren in 1930 wonende in 's-Gravenzande.Mijn opa was Jan de Groot Hij woonde in Stompwijk. Hij was voorzitter van een polder. Hij was ook dijkgraaf.Hij zat in zowel het burgelijk als in het katholieke armbestuur. Hij is overleden in ongeveer 1904.Zijn oudste zoon was Klaas de Groot die was o.a. lokoburgemeester van de gemeente Stopwijk.Die is in de dertiger jaren ook naar het Westland getrokken Mijn vader was Koos de Groot die is geboren in 1897 en overleden in 1977. Die is op 12 jarige leeftijd naar het Westland gekomen om het tuinders vak te leren.Opa de Groot was boer Hij woonde volgens mij aan de Dr. van Noordstraat Later heeft daar ene Van der Zijde gewoond. Ik zou het erg leuk vinden als u msschien nog een foto van hem kan vinden.of iets nader over hem of Ome Klaas kan vertellen.

Geen opmerkingen: